Świat według ING
Zrównoważone opakowania żywnościczas czytania7minuty
28.02.2024
Producenci żywności i napojów stoją przed dylematem zrównoważonego rozwoju. Zapotrzebowanie na ekologiczne opakowania rośnie, ale kosztują one więcej i często nie są tak wszechstronne.
Po upadku Silicon Valley Bankczas czytania3minuty
28.02.2024
Badamy genezę luki między depozytami bankowymi a kredytami. Portfele kredytowe małych banków stanowią większą część depozytów w stosunku do dużych banków. To dobrze i zupełnie inaczej niż w przypadku Silicon Valley Bank.
OPEC+ szokuje rynek ropy cięciami dostawczas czytania3minuty
28.02.2024
Garstka członków OPEC+ zaskoczyła rynek w weekend, ogłaszając dalsze dobrowolne cięcia w wysokości około 1,66 mln baryłek dziennie od maja do grudnia 2023 roku.
Na drodze do cyrkularnego ITczas czytania3minuty
28.02.2024
Zmniejszenie wpływu produkcji sprzętu IT na środowisko naturalne odgrywa kluczową rolę na drodze do rozwoju gospodarki cyrkularnej. Ale jakie są kolejne kroki? Od początkowych etapów projektowania produktu do napraw i ponownego wykorzystania, odnowione praktyki IT mogą stanowić szansę dla operatorów telekomunikacyjnych.
Zamknięcie hut aluminium zagraża zielonej transformacji w Europieczas czytania4minuty
28.02.2024
Kolejna huta aluminium w Europie zostaje zamknięta w związku z ciągłym zagrożeniem, jakie stanowią wysokie ceny energii. Od początku kryzysu energetycznego produkcja aluminium w Europie spadła o ponad połowę. Te zamknięcia mogą również okazać się przeszkodą dla zielonej transformacji Europy.
Z samolotu do pociąguczas czytania7minuty
28.02.2024
W celu ograniczenia emisji dwutlenku węgla, Europa dąży do przeniesienia podróżnych z samolotów do pociągów. Jej rozległa sieć kolejowa i rosnące zapotrzebowanie konsumentów na bardziej ekologiczne rozwiązania transportowe stanowią wyraźną szansę. Europejski sektor kolejowy musi jednak jeszcze pokonać przeszkody.
Firmy z branży mediów społecznościowych stoją w obliczu potężnych zawirowańczas czytania5minuty
28.02.2024
Spółki z branży mediów społecznościowych mocno ucierpiały w ostatnim czasie. Przyczyniły się do tego ostatnie trendy w przychodach. Niektóre firmy odczują spadek przychodów z reklam bardziej niż inne. Spowodowane jest to zmianą polityki dotyczącej wykorzystania plików cookie.